SoLa Software Support is gespecialiseerd in de ondersteuning van het planningspakket OPAS. Al twintig jaar begeleidt zij nationaal en internationaal orkesten en ensembles bij de implementatie van de software en het vervolgtraject van het verstevigen en uitbouwen van alle toepassingen.

OPAS staat voor Orchestra Planning and Administration System en is in nauwe samenwerking met orkestmanagers ontwikkeld. Het sluit om die reden naadloos aan bij de behoefte van een orkestorganisatie. Hier een greep uit de functionaliteit die OPAS u te bieden heeft:

  • Planning
    Ondersteuning lange termijn planning op verschillende niveaus, operationele planning, presentatie planning in verschillende kalender ‘views’. Verwerking van gegevens in overzichten zoals jaarlijsten, dienstlijsten, seizoenbrochures, jaarverslagen etc. Geautomatiseerde aanlevering gegevens voor o.a. websites , CRM-systemen en software zalen (Artifax Event) mogelijk
  • Diensten/Uren-registratie en mensplanning
    Mensplanning voor begin seizoen en registratie werktijd achteraf, optimalisatie inzet eigen capaciteit. Gebruik gegevens in o.a. projectlijsten, presentielijsten en overzichten van individuele inzet per seizoen
  • Contracten Solisten en Dirigenten
  • Contracten Remplaçanten
    Vastleggen afspraken externe krachten in contracten en financiële afhandeling ervan
  • Budgettering
    Bijhouden kosten in projectbudgettering, werken met deelbudgetten voor o.a. dirigenten en solisten, inzet kosten-templates
  • Bibliotheekmodule
  • Tourneemanagement
    Registratie deelnemers, verdelingen deelnemers over vluchten, kamers etc., visalijsten, toewijzen instrumenten deelnemers, transportkisten, vrachtlijsten, verzekeringsdocumenten
  • Basisgegevens
    Adresgegevens, Componisten en werken, instrumenten en transportkisten als fundament voor snelle invoer in planning en andere delen van OPAS.

en nog veel meer…

OPAS helpt organisaties om de informatie centraal en efficiënt met elkaar te delen. De ingevoerde gegevens worden in veel verschillende toepassingen hergebruikt. Door de brede functionaliteit is het een solide basis onder de processen van de organisatie.

SoLa Software Support helpt bij het inrichten van het programma zodat het zo optimaal mogelijk de interne processen ondersteunt en faciliteert gebruikers door middel van trainingen en advies.

Gebaseerd op de jarenlange ervaring wordt OPAS als product steeds doorontwikkeld. Zo staan nu ook nieuwe toepassingen ter beschikking, zoals:

  • OPAS online – toegang tot de planning en dienstenbeheer op internet voor alle musici
  • OPAS Calendar App – planning in een kalender op de smartphone